Tuesday 19 March 2013

Review

Lamanya tak update blog kesayangan ni.. Tension dengan kerja yang bertimbun di rumah yang tak sempat Zuera nak siapkan.. Disebabkan lama tak update.. Zuera nak  buat review pasal novel... Saja nak update satu persatu... Boleh hilangkan bosan skit.. Hehe... Nak buat review tentang novel Maid karya Suri Ryana..

 Novel yang paling best yang pernah Zuera baca..



Sinopsis...

Terdesak untuk melucutkan gelaran penganggur yang disandangnya, Noorul rela dalam terpaksa menjawat jawatan sebagai pembantu rumah kepada Harris Tan Sri Hamdan. Sikapnya yang cepat gelabah  sering mengundang kemarahan Harris, sie cerewet tahap gaban hingga menyebabkan Noorul menggelarnya Mr.F(fussy). 

Daripada berbalas-balas nota berkaitan dengan kerja pada awalnya, boleh pula mereka makan semeja.

Fitnah yang melanda menyebabkan Noorul  dan Mr.F terpaksa disatukan. Siapa punya angkara? Asyraf? Musuh perniagaan Tan Sri Hamdan?

Serabutnya Noorul  hanya Allah yang tahu. Dia terpaksa berhadapan dengan Puan Sri Kirana yang enggan menerimanya sebagai menantu, Elisa - perempuan 'plastik' yang tergedik - gedik memburu cinta Mr.F, Nurina -  bekas kekasih Mr.F yang pulang semula ke Malaysia untuk menagih kembali cinta Mr.F dan si petualang yang mengharu-birukan hidupnya.

Apakah perisai Noorul untuk menghadapi pancariba ini? 'Kuali'? 'Sudip?'

So guys, kalau nak tahu apa kesudahannya, beli dan baca novel yang dihasilkan oleh Suri Ryana...

No comments:

Post a Comment